יום שלישי, 31 בדצמבר 2013

סופה וארוחה בסגנון מקסיקני

בוקר טוב ליום האחרון של שנת 2013.

זוכרים ששנת 2000 הגיעה, וחשבנו שאנחנו נכנסים לתקופה העתידנית והחייזרית שכולם חיכו לה?
אז עכשיו, 14 שנים אחרי זה, זה עדיין לא נשמע לי הגיוני. כאילו, 2013 זה עוד איכשהו קרוב ל2010, שזה עוד איכשהו קשור ל200, וזה סביר.
אבל 2014?! זה כבר מתקרב ל2020! ושנה כזאת בכלל לא נשמעת סבירה!
מה, אנחנו נתחיל לקרוא לזה שנות העשרים? של המאה ה-21?
הזיה....

בכל אופן, לפני מס' שבועות קיבלנו מתנה לקראת סוף השנה. או שליתר דיוק, קיבלנו מתנה בצורת מערכת מטאורולוגית מרוסיה, שהביאה איתה את הסופה הכי הזויה שנראה בארץ במשך זמן רב. הרבה הרס נגרם מהסופה הזו, וגם המון יופי. אבל מה שבטוח, שלי היה אחלה סוף שבוע. התכנסנו כל המשפחה בבית הוריי שבצפון, ועשינו דברים של משפחה וחורף- סרטים, שיחות ובעיקר המון אוכל. ביום שישי החלטנו להכין ארוחת ערב בסגנון מקסיקני, ואני הייתי אחראית כמובן על הקינוח.

פלאן ספרדי זה דבר כל כך פשוט, כל כך קל להכנה וכל כך טעים, שאתם לא תאמינו. וזה גם קינוח מושלם, זה זה מתוק אך לא כבד, מיוחד אבל ממש לא מסובך.
אז אחרי ארוחה מדהימה מלאה בטורטיות, צ'ילי קון קרנה, שעועית, קסדיות ועוד כמה דברים שאולי עדיף לא לזלול מהם מנה שנייה או שלישית (כפי שאני עשיתי) אלא אם כן אתם תקועים בבית כשסופה משתוללת בחוץ, ואין ברירה אלא לחטוף תנומה קלה אחרי הארוחה....
קינחנו בפלאן הספרדי שהכנתי.



פלאן ספרדי

חומרים:

1/2 כוס סוכר לבן
2 כוסות חלב
2 ביצים
2 חלמונים
1 כפית תמצית וניל
3/8 כוס סוכר לבן

הכנה:

*התחילו בלחמם את התנור לטמפ' של 175 מעלות.
במחבת קטנה מעל אש בינונית, המיסו את חצי כוס הסוכר. כאשר הסוכר נמס לגמרי והוא חום זהוב, (זהירות לא לשרוף!) שפכו לתוך קערה גדולה או כמה קעריות קטנות באופן שווה. (חשוב שיהיה אפשר לחמם אותן בתנור.) המטרה היא לכסות את התחתית וקצת מהצדדים של הקערה כדיי ליצור את שכבת הקרמל שמכסה את הפלאן. הסוכר יתקשה ברגע שיבוא במגע עם הקעריות הקרות. זה בסדר! כך זה אמור להיות. :)
*לאחר מכן, בסיר קטן חממו את החלב מעל אש בינונית עד שירתח. בינתיים טרפו יחד שתי ביצים ושתי חלמונים. כשהחלב רותח, שפכו אותו בהדרגה לתוך הביצים וערבבו היטב. חשוב לא לחכות בשלב הזה ולעבוד במהירות, כדיי שהביצים לא יהפכו לכם לביצה מקושקשת.
*אחרי ערבוב החלב הוסיפו את 3/8 כוס הסוכר והווניל, ערבבו היטב ושפכו את התערובת לתוך הקעריות.
הכינו בן מארי לקערות: שימו אותן בתבנית, ומלאו את התבנית במים רותחים בערך עד לחצי גובה הקעריות. הכניסו אותן לתנור למשך 40 דק', עד שהתערובת בפנים יציבה אך רוטטת.
הוציאו את הקעריות, ותנו לפלאן להתקרר. לאחר מכן הפכו אותן לצלחת, והגישו :)

בתיאבון!

הערה:
*אפשר להוסיף תוספות לתערובת, או טעמים מיוחדים כדי להעשיר את הפלאן. אני אישית מעדיפה את טעם הווניל וקרמל הפשוט- במיוחד אחרי ארוחה גדולה. הכי טעים והכי מרענן!

2 תגובות:

  1. ממממממ יאמייייייי היה מושלם!!!!! וכבר בא לי עוד אחד ( בלי סוכר כמובן :)

    השבמחק
  2. אוי נראה מהמם!
    גורם לי להתגעגע לימי במקסיקו :)

    השבמחק